Zarządzanie Statusami Zamówień i Zwrotów w Prestashop 8.1 

utworzone przez

Witaj w naszym praktycznym poradniku dotyczącym zarządzania statusami zamówień i zwrotów w Prestashop. Ten prosty przewodnik pomoże Ci efektywnie kontrolować etapy zamówień i zachować klientów na bieżąco z postępem ich zakupów.

Krok 1. Przejdź do panelu statusów

Zaloguj się do panelu administracyjnego Prestashop.

Następnie przejdź do zakładki “Preferencje”, a następnie wybierz opcję “Zamówienia”. 

Następnie przejdź do zakładki “Statusy”, którą znajdziesz w lewym górnym rogu, zaraz pod napisem “Ustawienia zamówień”. 

Krok 1.1 1
Krok 1.2 1
Krok 1.3

Krok 2. Przegląd Dostępnych Statusów

Krok 2 1

Na stronie “Statusy” znajdziesz listę obecnie zarejestrowanych statusów zamówień. Każdy status jest opisany kolorem, ikoną i zachowaniami Prestashop. Statusy zwrotów to zaledwie etykiety, które nie wpływają na zamówienia. Jest to wewnętrzny sposób na segregacje zamówień, tak aby w bardziej efektywny sposób można było nimi zarządzać. 

Standardowymi kolorami statusów w Prestashop są: 

  • Czerwony / Pomarańczowy – zamówienia anulowane lub zwrócone,
  • Czerwony karmazynow –  błąd płatności,
  • Niebieski – zamówienia oczekujące na płatność,
  • Jasnozielony – opłacone zamówienia,
  • Ciemnozielony – dostarczone zamówienia,
  • Fioletowy – wysłane zamówienia,
  • Różowy – zamówienia w oczekiwaniu na dostawę.

Krok 3.  Dodaj Nowy Status Zamówienia

Krok 3.1

Chcesz stworzyć nowy status zamówienia? Kliknij przycisk “Dodaj nowy status zamówienia”, który znajdziesz w prawym górnym rogu strony “Statusy”. Następnie wypełnij krótką nazwę, wybierz ikonę i kolor. Możesz również dostosować opcje, takie jak e-mail do klienta i dostęp do faktury PDF. W tym miejscu pragnę przedstawić szczegółowy opis każdej opcji, która możesz w tym miejscu ustawić: 

Krok 3.2
  • Pozwól klientowi na pobranie i wyświetlenie wersji PDF faktury – Jeśli jest wyłączona, będziesz musiał sam dostarczyć klientom ich faktury.
  • Ukryj ten stan we wszystkich zamówieniach klientów – Pozwala to tworzyć wewnętrzne statusy tylko dla Ciebie i Twojego zespołu. Klienci nigdy nie zobaczą tego na swojej stronie statusów zamówienia.
  • Wyślij e-mail do klienta, gdy jego status zamówienia zostanie zmieniony – Gdy jest włączone, pojawia się menu rozwijane, które pozwala wybrać szablon e-mailu.
  • Dołącz fakturę PDF do e-maila –Wyślij e-mail do klienta z załączoną fakturą w formacie PDF.
  • Dołącz plik PDF dowodu dostawy do e-maila – Wyślij e-mail do klienta z dowodem dostawy w formacie PDF.

Nie zapomnij kliknąć “Zapisz”, aby stworzyć nowy status zamówienia.

Krok 4. Dodaj Nowy Status Zwrotu

Krok 4.1
Krok 4.2

Jeśli chcesz dodać nowy status zwrotu to jesteś w dobrym miejscu! Wpierw kliknij “Dodaj nowy status zwrotu”. Przycisk znajduje się zaraz obok “Dodaj nowy status zamówienia” w prawym górnym rogu strony.  Następnie wprowadź nazwę i ustaw kolor. Ostatnim krokiem będzie zapisanie nowego statusu zwrotu.

Dziękuje za skorzystanie z mojego poradnika. Jeśli masz pytania, śmiało pytaj. Powodzenia w prowadzeniu swojego sklepu internetowego!

Damian Ślimak

Damian to doświadczony wykładowca akademicki i specjalista w dziedzinie e-commerce z ponad 15-letnim stażem. Dzięki wiedzy programistycznej i analitycznej bez problemu odnajduje się temacie optymalizacji gotowych aplikacji webowych czy autorskich skryptów.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najlepsze systemy płatności online dla sklepów Prestashop 2023

W dynamicznym świecie e-commerce, skuteczny system płatności online stanowi kluczowy element udanej strategii handlowej. Dla posiadaczy sklepów opartych na platformie PrestaShop, wybór odpowiedniego systemu płatności może przeważyć nad sukcesem biznesowym. W roku 2023...

Konfiguracja Wyszukiwania w Twoim Sklepie Prestashop

DO DOKOŃCZENIA! NIESPRAWDZONY I NIEKOMPLETNY PORADNIK Cześć! Witaj w poradniku krok po kroku, który pomoże Ci lepiej dostosować funkcję wyszukiwania w Twoim sklepie Prestashop. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli łatwiej znaleźć produkty, których szukają. Zacznijmy!...

Jak Zarządzać Magazynem w Prestashop?

Wraz z rozwojem PrestaShop, pojawiły się nowe narzędzia i funkcje, które ułatwiają kontrolę nad dostępnymi produktami, powiadamianie o niskim stanie magazynowym oraz zarządzanie ilościami produktów. Mój poradnik przeprowadzi Cię przez każdy krok, począwszy od...

Jak Zarządzać Kategoriami w Prestashop 8.1?

Dzisiaj przygotowałem obszerny poradnik krok po kroku na temat zarządzania kategoriami w Twoim sklepie internetowym Prestashop. Kategorie są kluczowym elementem organizacji Twojego katalogu produktów i pomagają klientom nawigować po Twojej ofercie. Dlatego ich...

Konfiguracja Motywu w Prestashop 8.1

Cześć, witaj w kolejnym poradniku dotyczącym Prestashop. Dziś pokaże Ci, jak skonfigurować motywy i logo w twoim sklepie internetowym. To kluczowy krok w dostosowywaniu wyglądu Twojego sklepu. Dzięki temu zwiększysz świadomość swojej marki oraz poprawisz wygląd...

Jak Edytować Szablony E-Mail w Prestashop 8.1?

Cześć! Witaj w kolejnym poradniku dotyczącym PrestaShop. Dziś pokażę Ci, jak efektywnie zarządzać motywami e-mail w PrestaShop w wersji 1.7.6. E-maile odgrywają kluczową rolę w e-commerce, więc ważne jest, aby wyglądały profesjonalnie i były dostosowane do Twojej...

Preferencje Płatności w Prestashop 8.1

Witaj w poradniku dotyczącym zarządzania preferencjami płatności w Prestashop! Prestashop to potężna platforma e-commerce, która oferuje wiele opcji konfiguracyjnych, w tym dostosowanie, które metody płatności są dostępne dla Twoich klientów. Ten poradnik krok po...

Jak Edytować Zamówienia w Prestashop 8.1?

Cześć! Dziś przygotowałem dla Ciebie szczegółowy poradnik na temat edycji zamówień w Prestashopie. Edytowanie zamówień to kluczowa umiejętność dla każdego właściciela sklepu internetowego. Pozwala ona dostosować zamówienia, aktualizować i zarządzać statusami....