Witaj w naszym praktycznym poradniku dotyczącym zarządzania statusami zamówień i zwrotów w Prestashop. Ten prosty przewodnik pomoże Ci efektywnie kontrolować etapy zamówień i zachować klientów na bieżąco z postępem ich zakupów.
Krok 1. Przejdź do panelu statusów
Zaloguj się do panelu administracyjnego Prestashop.
Następnie przejdź do zakładki “Preferencje”, a następnie wybierz opcję “Zamówienia”.
Następnie przejdź do zakładki “Statusy”, którą znajdziesz w lewym górnym rogu, zaraz pod napisem “Ustawienia zamówień”.
![Zarządzanie Statusami Zamówień i Zwrotów w Prestashop 8.1 1 Krok 1.1 1](https://prestapilot.pl/wp-content/uploads/2023/09/Krok-1.1-1-1024x583.png)
![Zarządzanie Statusami Zamówień i Zwrotów w Prestashop 8.1 2 Krok 1.2 1](https://prestapilot.pl/wp-content/uploads/2023/09/Krok-1.2-1-1024x592.png)
![Zarządzanie Statusami Zamówień i Zwrotów w Prestashop 8.1 3 Krok 1.3](https://prestapilot.pl/wp-content/uploads/2023/09/Krok-1.3-1024x607.png)
Krok 2. Przegląd Dostępnych Statusów
![Zarządzanie Statusami Zamówień i Zwrotów w Prestashop 8.1 4 Krok 2 1](https://prestapilot.pl/wp-content/uploads/2023/09/Krok-2-1-1024x473.png)
Na stronie “Statusy” znajdziesz listę obecnie zarejestrowanych statusów zamówień. Każdy status jest opisany kolorem, ikoną i zachowaniami Prestashop. Statusy zwrotów to zaledwie etykiety, które nie wpływają na zamówienia. Jest to wewnętrzny sposób na segregacje zamówień, tak aby w bardziej efektywny sposób można było nimi zarządzać.
Standardowymi kolorami statusów w Prestashop są:
- Czerwony / Pomarańczowy – zamówienia anulowane lub zwrócone,
- Czerwony karmazynow – błąd płatności,
- Niebieski – zamówienia oczekujące na płatność,
- Jasnozielony – opłacone zamówienia,
- Ciemnozielony – dostarczone zamówienia,
- Fioletowy – wysłane zamówienia,
- Różowy – zamówienia w oczekiwaniu na dostawę.
Krok 3. Dodaj Nowy Status Zamówienia
![Zarządzanie Statusami Zamówień i Zwrotów w Prestashop 8.1 5 Krok 3.1](https://prestapilot.pl/wp-content/uploads/2023/09/Krok-3.1-1024x429.png)
Chcesz stworzyć nowy status zamówienia? Kliknij przycisk “Dodaj nowy status zamówienia”, który znajdziesz w prawym górnym rogu strony “Statusy”. Następnie wypełnij krótką nazwę, wybierz ikonę i kolor. Możesz również dostosować opcje, takie jak e-mail do klienta i dostęp do faktury PDF. W tym miejscu pragnę przedstawić szczegółowy opis każdej opcji, która możesz w tym miejscu ustawić:
![Zarządzanie Statusami Zamówień i Zwrotów w Prestashop 8.1 6 Krok 3.2](https://prestapilot.pl/wp-content/uploads/2023/09/Krok-3.2-1024x433.png)
- Pozwól klientowi na pobranie i wyświetlenie wersji PDF faktury – Jeśli jest wyłączona, będziesz musiał sam dostarczyć klientom ich faktury.
- Ukryj ten stan we wszystkich zamówieniach klientów – Pozwala to tworzyć wewnętrzne statusy tylko dla Ciebie i Twojego zespołu. Klienci nigdy nie zobaczą tego na swojej stronie statusów zamówienia.
- Wyślij e-mail do klienta, gdy jego status zamówienia zostanie zmieniony – Gdy jest włączone, pojawia się menu rozwijane, które pozwala wybrać szablon e-mailu.
- Dołącz fakturę PDF do e-maila –Wyślij e-mail do klienta z załączoną fakturą w formacie PDF.
- Dołącz plik PDF dowodu dostawy do e-maila – Wyślij e-mail do klienta z dowodem dostawy w formacie PDF.
Nie zapomnij kliknąć “Zapisz”, aby stworzyć nowy status zamówienia.
Krok 4. Dodaj Nowy Status Zwrotu
![Zarządzanie Statusami Zamówień i Zwrotów w Prestashop 8.1 7 Krok 4.1](https://prestapilot.pl/wp-content/uploads/2023/09/Krok-4.1-1024x510.png)
![Zarządzanie Statusami Zamówień i Zwrotów w Prestashop 8.1 8 Krok 4.2](https://prestapilot.pl/wp-content/uploads/2023/09/Krok-4.2-1024x182.png)
Jeśli chcesz dodać nowy status zwrotu to jesteś w dobrym miejscu! Wpierw kliknij “Dodaj nowy status zwrotu”. Przycisk znajduje się zaraz obok “Dodaj nowy status zamówienia” w prawym górnym rogu strony. Następnie wprowadź nazwę i ustaw kolor. Ostatnim krokiem będzie zapisanie nowego statusu zwrotu.
Dziękuje za skorzystanie z mojego poradnika. Jeśli masz pytania, śmiało pytaj. Powodzenia w prowadzeniu swojego sklepu internetowego!
0 komentarzy